Impulsant la competitivitat del sector TIC català

L'entrevista del Butlletí: Àlex de Dios Perramon, COO de Beabloo

L’entrevista del Butlletí: Àlex de Dios Perramon, COO de Beabloo

2017-02-10
|
0 Comments
|

“Apropem les tecnologies de darrera generació als nostres clients, perquè puguin comunicar-se amb els seus d’una manera més senzilla i eficient.”

Àlex de Dios Perramon presenta l’empresa Beabloo, empresa tecnològica que desenvolupa software de comunicació omnicanal. Recentment s’ha incorporat al Clúster Digital

1. Quina és l’activitat de Beabloo?

Beabloo és una empresa tecnològica que desenvolupa software de comunicació omnicanal (web, app, xarxes socials, beacons, cartellera digital) per als seus clients i alhora realitza analítica big data de evidències i observacions que recull en el punt de venda a través de diferents fonts de dades (vídeo analítics, wifi analítics, vidigates…).

2. Quin paper juguen les TIC en el vostre model de negoci?

Fonamental, la proposta pròpiament que Beabloo formula als seus clients és la d’apropar-los a les tecnologies de darrera generació perquè els nostres clients (retailers, department stores, marques…) puguin comunicar-se amb els seus d’una manera més senzilla i eficient i alhora puguin analitzar com els seus missatges llençats en l’entorn del seu punt de venda incideixen en la decisió final de compra dels seus clients.

Sense les TICs nosaltres no tindríem ni model ni negoci.

3. Quins són els principals reptes tecnològics als quals s’enfronta Beabloo?

Un dels reptes tecnològics als que s’enfronta Beabloo, entre d’altres, és ser capaces de integrar en la nostre plataforma les darreres tecnologies i aplicacions que facin servei tant als nostres clients (retailers, department stores, marques, banca i d’altres) com als clients d’aquests, els consumidors finals.  Darreres tecnologies que haurem de integrar a la nostre plataforma tant des del punt de vista de la comunicació com des del punt de vista de l’analítica de dades.

La nostre vocació és tractar de construir una plataforma líder global i per això hem de ser capaces de integrar en la mateixa les tecnologies que els nostres clients i alhora els seus demandin.

4. Un dels objectius clau del Clúster Digital és fomentar els projectes col·laboratius i la Open Innovation. La seva empresa està participant en projectes amb altres empreses o institucions?

A banda dels projectes col·laboratius en els quals ja estem treballant de la mà del Clúster Digital, formem part de la junta directiva de l’associació 22@Network, una associació que pretén dinamitzar el districte tecnològic de la ciutat de Barcelona fent partícips a veïns, comerciants i a empreses.

5. La crisi econòmica actual empeny els empresaris a buscar nous mercats més enllà del català i espanyol. Quina aposta fa la seva empresa per la internacionalització dels seus productes i serveis?

Beabloo, des del seus inicis, al juny del 2008, ha tingut una forta vocació global.  Actualment tenim oficines pròpies a Barcelona i Shanghai, acords amb partners a UK, Orient Mitjà, Turquia, Xile, entre d’altres, i el nostre soci de referència és la multinacional japonesa SoftBank, empresa cotitzada a l’índex borsari japonès Nikkei.

6. Quins són els principals obstacles als quals s’enfronta la seva empresa a l’hora de finalitzar projectes?

La definició dels mateixos amb el client.  Beabloo posa a disposició dels seus clients eines de transformació digital de darrera generació, tant des de la vessant de la comunicació i el marketing digital com des de la vessant de l’analítica de les dades que el seu negoci genera.  Tothom en parla molt de la digitalització i de la transformació digital de les empreses però la definició i l’abast del projecte no són tasques senzilles de tancar, tant pel volum de inversió que a vegades requereix el projecte com per la predisposició i el coneixement dels professionals de les organitzacions que desitgen digitalitzar-se.

7. Malgrat la situació actual, el sector TIC continua creixent. On detecta les majors oportunitats de negoci actualment?

La transformació digital de les empreses és en si mateixa una gran oportunitat i aquesta té moltes derivades (comunicació digital omnicanal, analítica big data, ciberseguretat…). Concretament, a Beabloo veiem grans oportunitats en l’anàlisi quantitativa i qualitativa de les accions de màrketing que els nostres clients duen a terme en els diferents àmbits en què aquests es relacionen amb els seus clients, els consumidors finals, el món on-line i el món off-line o entorn físic.  És per aquest motiu que el passat mes de juny de 2016 Beabloo va adquirir l’empresa d’analítica web Metriplica, una de les companyies líders d’aquest tipus d’analítica a l’estat espanyol.

8. Com veu el sector avui i en el futur immediat?

Amb grans oportunitat avui i amb creixements de dos dígits per al futur més immediat, és a dir per als propers tres exercicis.

SOBRE EL CLÚSTER DIGITAL

9. Per a un nou membre, què pot aportar formar part del Clúster Digital?

La interrelació entre empreses que estan operant en el mateix sector d’activitat sempre és bona, i això el Clúster Digital ens ho dona.  Tenir l’oportunitat de juntar-nos en seu per analitzar els problemes i les oportunitats del sector, tenir una veu que representi al nostre grup d’empreses davant dels diferents estaments de l’Administració Pública i poder col·laborar amb aquesta, poder també fer lobby quan interessi per tractar de fer-nos escoltar i tractar de impulsar l’activitat del nostre sector, i tractar de impulsar projectes en un format de cooperació multiempresa que permetin donar una proposta de major envergadura a d’altres empreses d’altres clústers que demanin solucions tecnològiques per ser més eficients sempre és interessant.

10. On creus que està el rol diferencial del Clúster Digital?

En tot l’expressat a la pregunta anterior.

11. Heu participat en alguna activitat del Clúster Digital? Si és així, quina valoració en feu?

Si, en participat en un parell d’activitats que encara estan en funcionament. La valoració és positiva.  El repte és tractar d’aterrar les mateixes a projectes i a realitats concretes que, amb el treball del Clúster Mànager i de tots els membres, aconseguirem.

12. Per acabar, quines temàtiques us agradaria tractar amb més profunditat al Clúster Digital?

Segell de certificació Clúster Digital – Eurecat (Tecnio- Catalunya) per a empreses adherides com a distintiu de qualitat.

Eines tecnològiques de màrketing digital per al comerç, pime, autònom i per a la gran empresa i marques.

Solucions analítiques pel món on-line & off-line des del punt de vista de màrketing i vendes.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies